Digital marketing to strategia pozwalająca dotrzeć do klientów w sieci, za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych. Tradycyjne formy komunikacji i sprzedaży stają się coraz mnie efektywne, dlatego też wiele firm skłania się w stronę mediów społecznościowych. Czym jest Facebook Ads i dlaczego warto skorzystać z tego narzędzia we własnej strategii?
Wprowadzenie do reklamy na Facebooku
Czym jest Facebook Ads? Są to reklamy na platformie społecznościowej, które pojawiają się w związku z interakcjami (polubieniami oraz komentarzami) innych użytkowników. Można je podzielić na kilka rodzajów:
- posty promowane;
- reklamy typu call to action;
- reklamy promujące stronę internetową;
- reklamy lokalne;
- reklamy pozwalające zwiększyć ruch w witrynie;
- reklamy promujące wydarzenia;
- reklamy pozwalające pozyskiwać leady.
To, co najważniejsze, to dopasowanie do zainteresowań grupy docelowej. Jak to się dzieje? Facebook pozyskuje i przetwarza ogromne ilości danych o swoich odbiorcach, wykorzystując więc algorytm analityczny pozwala na dostęp do naszych zainteresowań, preferencji, planów, poprzednich interakcji w sieci. Dzięki temu Facebook Ads wyświetla się osobom, na których najbardziej zależy nam jako reklamodawcom.
Zalety Facebook Ads
- Masowość. Masz możliwość dotarcia do ogromnej społeczności, której liczba rośnie każdego dnia. Szacuje się, że do końca 2022 roku ilość użytkowników platformy przekroczy 3 miliardy.
- Mniejsze koszty w porównaniu do innych modeli reklamowych, np.: budżet w wysokości około 100 zł pozwala dotrzeć do 3 tysięcy odbiorców.
- Efekty są natychmiastowe.
- Dużo więcej możliwości określenia grupy docelowej (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania).
- Z uwagi na to, że w większości przypadków jest to usługa nie abonamentowa można ją zacząć i zakończyć w dowolnym momencie.
- Pozwala na efektywny remarketing.
- Daje wgląd w ogromną ilość statystyk dotyczących skuteczności reklamy.
- Możliwość wyboru formy reklamy: obraz, wideo, kolekcja, karuzela, slajdy, wydarzenia, etc.
- Ogromna klikalność. Co minutę użytkownicy Facebook generują 4 miliony polubień.
Skuteczność reklam na Facebooku zwiększyła się o ponad 40% od 2019 roku. Czym jest Facebook Ads? Morzem możliwości.
Kto powinien z nich skorzystać?
Chociaż z Facebook Ads korzystają przede wszystkim największe przedsiębiorstwa e-commerce, to coraz częściej korzystają z nich startupy, małe i średnie firmy, a także lokalne działające lokalnie. Posty mogą być targetowane pod konkretną miejscowość bądź grupę docelową, więc tak naprawdę z reklam może skorzystać każdy.
Podsumowanie
Czym jest Facebook Ads? Jak widzisz, jest to okazja do zwiększania zasięgu oraz jedna z możliwości zbudowania fundamentów rozpoznawalności. Nie ważne czy prowadzisz blog, oficjalną stronę firmy czy sklep internetowy, reklama jest doskonałym źródeł pozyskania ruchu, leadów oraz – co najważniejsze – zysków.